Conscienciacion ciudadana

Eth fenomèn dera corrupcion non se pòt combàter sonque damb era implicacion dera societat en ensemble ena cultura dera integritat. Aquerò non compren pas sonque es poders publics e es sues institucions mès tanben eth sector privat, era societat civila e es persones individuaus.

Es enquestes e d’auti mecanismes de mesura de percepcions mos mòstren de manèra repetida qu’encara i a un nivèu preocupant de tolerància a bères manifestacions dera corrupcion.

Trabalhem entà sensibilizar ara opinion publica sus es efèctes negatius dera corrupcion e entà aumentar aquera intolerància dera ciutadania de cap as actituds complasentes. E era milhor manèra de hè’c comence per fòrça damb era educacion des joeni.

Cultura dera integritat: eth ròtle dera educacion

Eth ròtle dera escòla ei principau entà dar lòc a cambiaments pregons enes comportaments sociaus. Tanben remercam era importància d’activitats transversaus qu’actuen coma correja de transmission de valors, coma era defensa deth ben comun e eth respècte cap ara causa publica.

Er airau d’ensenhament balhe un entorn idonèu entara introduccion e refortiment des coneishements, abilitats e comportaments engatjadi ena proteccion dera integritat. Aqueres valors qu’es joeni aquerissen dessenharàn eth futur deth país e les ajudaràn a mantier aguesta integritat qu’ei essenciau entà previer era corrupcion.

“Corrupcion! Revòlte etica” ei ua exposicion divulgativa que preten incentivar era reflexion sobri aguest fenomèn e era sua importància en bastiment d’ua democracia auançada, mès tanben vò provocar ua reflexion personau sobri es encastres que l’actitud personau deth visitant apoiridie modificar e melhorar es sistèmes corromputs a petit escalèr.

Era corrupcion ei un fenomèn corrosiu que pòt abocar a crisis sociaus, economiques e politiques fòrça prigondes, en tot generar descoratjament e impoténcia ena poblacion e en tot afeblir era democracia e, donques, es drets umans. Eth relat expositiu detalhe qu'es comportaments corromputs e fraudulents sorgissen en societats d’ua cèrta ambigüitat morau, que predomine l’individualisme, eth relativisme e s’i met en evidéncia era crisi de valors.

Visita virtuau 360º       Guia entà hèr era visita en familha o grop

Entrar a la visita virtual

      Activitat d’acompanyament a la visita virtual en grup o família
Guia entath professorat entà hèr era visita virtuau.
Escolanes de 4t d’ESO, Bachillerat e Cicles formatius de grad mejan e superior
      Competéncies, contenguts des estudis
e indicadors d’avaloracion restacada

Guia per al professorat

     

Competències, continguts curriculars i indicadors d'avaluació

 

Tres activitats complementàries a l’exposicion

Escolanes de 4t d’ESO, Bachillerat e Cicles formatius de grad mejan e superior:

Activitat 1. Qué ei era corrupcion?       MMateriau de supòrt per l’activitat 1

Activitat 1. Què és la corrupció?

     

Material de suport activitat 1

Activitat 2. Qual comet corrupcion?       Activitat 2 ena aula. Qual comet corrupcion?

Activitat 2. Qui comet corrupció?

     

Activitat 2 a l'aula. Qui comet corrupció?

Activitat 3.
Qué pogui hèr jo contra era corrupcion?
      Materiau de supòrt per l’activitat 3

Activitat 3. Què puc fer jo contra la corrupció?

     

Material de suport per l'activitat 3

Era linha d'accion “Pera integritat en espòrt” nèish a partir der engatjament d’Antifrauda per influïr ena educacion des joeni en relacion damb eth valor dera integritat. En aguest sens se prepause ua accion de sensibilitzacion sus etica e espòrt, a compdar d’un vidèo e d’ua guida que promò era reflexion e era discussion, dirigida as joeni, e qu’ei extensibla ar airau que sigue, ath delà der espòrt.

Vidèo entà trabalhar era activitat: Activitat entà escolanes de 4t de ESO:

  Actividad para alumnos de 4º de ESO

 

«Pera integritat en espòrt» vire ath torn de dus pilars fonamentaus:

concienciación ciudadana

L’activitat “Pera integritat en l’espòrt” ei ua prepausa entàs ensenhaires entà trabalhar damb es escolans de 4t d’ESO. Conten a part des objectius exposadi, es competéncies entà fomentar eth debat a compdar dera visualizacion deth vidèo, atau coma es contenguts claus que s’i trabalhen. Per darrèr, i a exemples d’indicadoira que permeten avalorar l’activitat e un brèu qüestionari finau d’avaloracion entà ensenhaires.

Dempús dera projeccion deth vidèo e dera discussion posteriora a partir dera guida, se vò trabalhar sus es objectius que seguissen:

  1. Reflexionar sus com es decisions pròpries pòden afectar a d’autes persones.
  2. Sensibilizar sus eth besonh de respectar es principis e valors, en tot préner consciéncia de qu’entà guanhar non vau cap tot.
  3. Estiéner era reflexion as auti airaus dera vida vidanta ath delà der espòrt.
  4. Refortir es coneishements, abilitats e comportaments des joeni que potenciaràn era integritat laguens dera societat.
  5. Crear consciéncia sus eth besonh de promòir ua cultura dera integritat.

Vídeo:

Vídeo Por la integridad en el deporte Èm a fins de sason, a l’darrèra partit. L’equipa protagonista deth vidèo a de besonh guanhar entà pujar de categoria. Ça que la, depenerà dera resultada d’un tresau partit, que jòguen immediataments dempús deth partit de l’equipa protagonista, entà podé'c hèr ...

Imagen 3

Er Institut Montserrat de Barcelona organizèc eth 19 d’abriu de 2018 era presentacion dera campanha “Pera integritat en espòrt”. Eth Burèu Antifrauda e eth Departament d’Ensenhament presentèren amassa er acte ath dauant d’ua seishantia d’escolans de 4t d’ESO deth madeish centre.

Tot seguit se pòt veir er impacte qu’aguec enes mèdies:

Telenotícies de TV3

Vídeo dera presentacion dera activitat de sensibilizacion

Convocacion de premsa entara presentacion de "Pera integritat en espòrt"

Nòta de premsa deth 28/01/2019 envolòpa era començada d'un estrument pedagogic creada per Antifraude que consistís en ua activitat audiovisuau

Era tòca d’aguest projècte siguec contribuïr ara educacion des joeni en tot çò que tanh ara integritat personau e ara coeréncia enes conductes individuaus damb er objectiu darrèr d’establir ua cultura dera aunestedat, dera transparéncia e dera defensa deth ben comun. Tanben, e coma conseqüéncia, dera dignificacion deth trabalh public e dera politica.

Aguest ei eth ligam tara presentacion e descripcion deth projècte, acabat er an 2015:

Yo, sí; educación por la integridad

Eth projècte siguec elaborat damb era supervision deth Centre de Supòrt ara innovacion e Recèrca Educativa des Umanitats, Sciéncies Sociaus e Filosofia (CERES) deth Departament d’Ensenhament dera Generalitat de Catalonha, que vò promòir enes joeni ua cultura d’aunestedat e transparéncia.

Quan acabèc eth 2015, 57 centres educacius auien emplegat es ressorses didactiques aufrides peth projècte «Jo, òc; educacion entara integritat».

Percepcion dera corrupcion

Eth baromètre qu'elabòre eth Burèu Antifrauda de forma periodica dempús 2010 a coma tòca arrecuélher es percepcions e actituds dera ciutadania ath torn deth fenomèn dera corrupcion en Catalonha.

Er estudi, elaborat peth Burèu Antifrauda de Catalonha en collaboracion damb eth Centre d’Estudis d’Opinion (CEO) dera Generalitat, se realize per mejan dera tecnica d’entrevistes telefoniques a ua mòstra significativa dera poblacion de Catalonha.

Eth contengut deth baromètre s’estructure enes blòcs: concèpte de corrupcion, era percepcion des nivèus de corrupcion, ciutadania, politica, administracions publiques, enterpreses e mejans de comunicacion, transparéncia e conflictes d’interès e luta contra era corrupcion.