Una delegació de l'Oficina Anticorrupció de Geòrgia visita l’Oficina Antifrau de Catalunya per conèixer de primera mà el funcionament
A la visita institucional, representants de l’oficina catalana han explicat a la delegació georgiana l’operativitat d’Antifrau i han aprofundit en projectes de prevenció de la corrupció, projectes formatius, investigacions, accés a la informació pública, protecció de denunciants i el projecte de big data
9 de novembre del 2023. Una delegació de l'Oficina Anticorrupció de Geòrgia ha visitat aquest matí l’Oficina Antifrau de Catalunya per estudiar el funcionament de la institució. A la visita d’estudi els representants de diferents àrees de l’oficina catalana han explicat als visitants l’operativitat d’Antifrau i han aprofundit en els diferents projectes d’enguany.
Per començar la jornada el director d’Antifrau, Miguel Ángel Gimeno, ha donat la benvinguda a la delegació georgiana, amb una breu explicació del treball sobre la feina que fa Antifrau actualment. D’una banda ha assenyalat l’experiència adquirida aquests anys i, d’altra, ha remarcat la importància de la prevenció de la corrupció i de la investigació, les potes sobre les que gira l’oficina catalana.
Tot seguit, el director de Prevenció, Òscar Roca, ha exposat l’experiència de l’Oficina en projectes de prevenció que porten anys en funcionament i en d’altres més recents i innovadors. Per la seva banda, el director d’Investigacions, Manel Díaz, ha explicat les casuístiques que es troben en la seva Direcció i els diferents tipus d’actuacions que es duen a terme.
Després, a la delegació l'Oficina Anticorrupció de Geòrgia se li ha presentat l’impacte de la Llei 2/2023 de transposició de la Directiva 1937/2019 de la UE sobre protecció dels informants.
A continuació, el cap de l’àrea de Formació, Jordi Tres, ha explicat els projectes formatius actuals, i ha aprofundit en el DialÈtic. Tot seguit, s’ha aprofundit en els principals projectes de la Direcció de Prevenció sobre conflictes d'interès, anàlisi de riscos i compliment en el sector públic per part de la consultora de Prevenció, Lara Baena, i la tècnica de Prevenció, Elisenda Escoda.
D’altra banda, l’assessora jurídica de la Direcció de Prevenció, Marisa Miralles, ha exposat la casuística que es troba Antifrau en referència a l’accés a la informació pública.
Finalment, per tancar la visita d’estudi de la delegació de l'Oficina Anticorrupció de Geòrgia, el cap de la Unitat d'Anàlisi de Dades d’Antifrau, Bruno González, els ha informat sobre la situació de la Protecció de denunciants i el projecte de big data.