Antifrau aprovèc a fins de 2020 era sua estrategia d’intelligéncia basada en l’analisi de donades.
Aguesta iniciatiua arresponie a un doble objectiu: eth prumèr lòc, dotar-se de recorsi personaus e materiaus e de coneishences e capacitats que permeten a Antifrauda desvolopar ua quita estrategia en l’encastre des donades ath servici deth desvolopament excellent dera sua mission e es sues foncions; e eth dusau lòc, contribuïr ara implantacion e eth desvolopament d’ua cultura e d’ua governança des donades en Catalonha.
Entà amiar a tèrme l’estrategia, damb un orizon temporau iniciau de 3 ans, se creèc ua equipa de trabalh dedicat: l’Equipa d’Analisi de Donades.
Ara se met en marcha aguest espaci a on s’publicaràn era resultada d’aguesta equipa.
Aguesta iniciatiua s’enquadre en contèxt deth desvolopament e consolidacion de naui paradigmes globaus, tecnologics, juridics e sociaus. Per ua banda, es darrèri ans s'a produsit un desvolopament exponencial d’estruments de recopilació, tractament e analisi de donades, eth parallel ath fenomèn dera datificació de quasi toti es encastres dera realitat: l’obtencion massiva e sistematica de donades dessús multiples aspèctes de l’activitat umana e, mès que mès, de l’activitat publica. D’auta banda, ua sèria de desvolopaments normatius qu'an generat un contèxt mès que mès favorable:
- Ua clara escomesa des Leis de contractes deth Sector Public pes mejans electronics e telematics
- Era generalizacion dera publicacion en supòrt digitau en Internet des bulletins e jornaus oficiaus
- Er entratge en nòste ordenament juridic des paradigmes dera transparéncia e es donades dubèrtes damb era promulgació des leis de transparéncia e bon govèrn (Lei estatau de 2013 e catalana de 2014), que, entre d’auta, imposen a totes es administracions publiques obligacions de publicitat activa e de publicacion de donades en corresponent Portau de transparéncia en formadi explotables e reutilitzables
En aguest contèxt, ven imprescindible, pes organs de contraròtle extèrne com ath Burèu Antifrauda de Catalonha, trèir eth maximal profit dera hèta possible d’interpretar, espetar e quitament visualizar era grana quantitat de donades publiques entà poder generar coneishença e informacion sobri era realitat e, damb basa en aguesta coneishença, poder hèr prediccions e anticipar es evolucions en encastres importants d’accion d’Antifrauda com: contractacion publica; subvencions; foncion publica; urbanisme.
Eth Burèu Antifrauda de Catalonha participe ath projècte europèu iMonitor, un projècte de recèrca e innovacion damb er objectiu d'establir estructures de monitoratge ciutadan de determinadi contractes publics, prèviaments seleccionadi mejançant estruments d'analisi de donades, coordinades per entitats civiques que amiaràn a tèrme un trabalh de camp de recopilació d'informacion e d'avaloracion critica des contractes. Eth resultat d'aguest monitoratge, quan indiquèsse indiciàriament era preséncia d'irregularitats o corrupcion, serie transportat as autoritats de contraròtle, a un nivèu institucionau e laguens deth sòn mandat e es sues competéncies, darien cors as procediments corresponents.
|
|
Sistèmes automatitzats d'alèrte en encastre dera contractacion publica
Aguest estudi analise es sistèmes tecnologics que tracten donades mejançant algoritmes des procediments de contractacion, detecten e meten automaticaments era coneishença des instàncies de contraròtle l’existéncia o era hèta possible d’irregularitats e, eventuauments, n’empedisquen era materialització.
|
|